Companyons

Fejl & Fuckups 2018

Teamet hos Arrangør er idérige, strukturerede og handlingsstærke. De formår at omsætte kreative tanker til virkelighed, og de er især dygtige til at føde mig med de nødvendige informationer til at tage de rigtige beslutninger. De hjælper mig med at holde næsen i sporet og leverer altid en toptjekket og professionel service – det er fantastisk at kunne læne sig ind i den tryghed og vide, at deltagerne til mine arrangementer altid har en ekstraordinær oplevelse. Vi er og bliver ekstremt glade for at bruge Arrangør til vores events.

Ulf Gaardsted, Stifter
Companyons

Introduktion

Companyons udlejer kontorer til små og mellemstore virksomheder i Aarhus. Forretningen strækker sig over tre lokationer i centrum af Aarhus med både åbne fællesskaber og lukkede kontorer. Companyons’ kontorhoteller har personlighed og der bliver brugt ressourcer på at skabe forbindelser lejerne imellem gennem forskellige arrangementer, for at styrke både sammenhold og forretning på tværs af virksomhederne. 

Branche

Kontorudlejning

Kontaktperson

Ulf Gaardsted, stifter

Organisation

8 medarbejdere

By

Aarhus, Danmark

Opgave

Companyons oplevede et behov for at sprede budskabet om sine kontorhoteller og var indstillet på at invitere offentligheden indenfor til en smagsprøve. Kontorhotellerne skulle gøres mere synlige på den lokale scene og målgruppen skulle blive bevidst om muligheden for at leje en kontorplads i et af fællesskaberne.

Koncept

Vi gik i tænkeboks sammen med Companyons, med et klart ønske om at kombinere iværksætteri med noget anderledes og opsigtsvækkende. De fysiske rammer skulle findes på VAERKSTED, et af Companyons kontorhoteller, hvor der er plads til kreativitet og store tanker. Temaet blev ”iværksætterfejl” og arrangementet tog form rundt om et program spækket med store danske iværksættere, med erfaringer at dele ud af.

agsdix-null

Kendskabsgrad

Et af fokusområderne var, at øge kendskabet til VAERKSTED, et af Companyons’ kontorfællesskaber, som henvender sig særligt til iværksættere.

agsdix-null

E-mail permissions

Arrangementet skulle kickstarte Companyons’ nyhedsbrev og samle relevante tilmeldinger til efterfølgende marketing. 

agsdix-null

Eventbrand

Produktet af arrangementet skulle være en drejebog til fremtidige arrangementer i samme eventbrand. Et gennemtestet koncept og en skabelon til videre brug.

Løsning

Visionen blev bragt til livs ved et helt særligt arrangement, der kunne ligne en krydsning mellem en traditionel konference og en musikfestival. For at skabe en mindeværdig oplevelse for deltagerne, kombinerede vi rå og ærlige oplæg med skæve, uventede tiltag. Der var blandt andet en akustisk popkoncert på programmet, mens drikkevarerne blev serveret af dværgene fra Minibar. 

I koordineringsprocessen varetog vi kommunikationen med leverandører og samarbejdspartnere for at sikre, at Companyons kunne tage oplyste og effektive beslutninger. Vi tog os i øvrigt af at udforme og videregive en grundig briefing til facilitator, talere og andre nøglepersoner, for at skabe en tryg og flydende oplevelse bagved arrangementet, såvel som foran.  

Arrangør var i øvrigt ansvarlig for rekruttere og lede en gruppe af frivillige, der skulle hjælpe med den praktiske afvikling af arrangementet. Vi sørgede i fællesskab for den fysiske opstilling på VAERKSTED, der indebar en komplet forvandling af det åbne kontorlandskab, til et fleksibelt og fuldt funktionelt konferencelokale med lyd, lys og dekorationer. 

Resultat & følgevirkninger

Resultat & følge-virkninger

Arrangør og Companyons skabte i samarbejde en oplevelse for 150 lokale iværksættere, som blev introduceret for kontorfællesskabet VAERKSTED på en helt særlig måde. Vi udnyttede arrangementets tilmeldingsside til at skabe vækst i følgerskaren til Companyons’ nyhedsbrev og på den måde sikredes en bæredygtig og langvarig relation til deltagerne. Efter arrangementet havde Companyons et testet format og eventbrand, som kan genbruges til andre arrangementer. 

Til arrangementet blev der i øvrigt udformet et e-magasin, som refererede dagens begivenheder og talere. Magasinet og dets indhold er siden blevet brugt til den videre markedsføring af Companyons.

 

Besøg på VAERKSTED

Over 150 iværksættere, sponsorer og forretningsfolk besøgte VAERKSTED, hvor arrangementet blev afholdt, og fik en relation til Companyons og stedet. 

E-mail permissions

Companyons’ e-mailliste voksede med 136 tilmeldinger fra deltagere, som Companyons frit kan kommunikere til ved fremtidige arrangementer.